Plain TeX



  • Plain TeX is more better than LaTeX. I have used both. I also think Enhanced CWEB is good. What is your opinion?


  • Discourse touched me in a no-no place

     TeX and/or LaTeX is one of those things that I keep telling myself I should learn because it would be really useful.

    And then I remember that I'm still sane and open up Microsoft Word.



  • Microsoft Word? Microsoft Word is very bloated software. I don't like WYSIWYG systems. Plain TeX is more better than Microsoft Word! TeX really is useful, at least I find it useful and that a lot of things can be made with it.



  •  Meh.

    Being able to just type your shit and get on with it is better than having to think about code constantly.

    I mean, the editor on this forum is bloaty, but Ctrl+B is far more comfortable than typing B or STRONG tags.



  • @zzo38 said:

    Plain TeX is more better than Microsoft Word!

    I think you would be well served by Microsoft Word's grammer checker ;)



  • TeX? That's only for PerfectPerfects, the average Joe has no need for it. M$ Word? That's a closed-in format!  If you really want to share knowledge, save everything as JPG screen shots and noodle jam jam alien hunter magic medicine stone white hood dinosaur noodle



  • @dhromed said:

     Meh.

    Being able to just type your shit and get on with it is better than having to think about code constantly.

    I mean, the editor on this forum is bloaty, but Ctrl+B is far more comfortable than typing B or STRONG tags.

    I turned off the WYSIWYG editor on this forum.

    (Perhaps if you do not like the code constantly, you can use WYSIWYG and other software, but I find typing the codes is more better and can make more powerful codes.)



  • @Xyro said:

    TeX? That's only for PerfectPerfects, the average Joe has no need for it.
    I suppose you are correct about this. (Still, that doesn't mean I don't have a need for TeX. I like to use TeX it is a good system.)

    @Xyro said:

    M$ Word? That's a closed-in format!
    I suppose you are correct about this. (In addition, Microsoft Office is a very bloated software.)

    @Xyro said:

    If you really want to share knowledge, save everything as JPG screen shots and noodle jam jam alien hunter magic medicine stone white hood dinosaur noodle
    But this is clearly wrong and nonsense.



  • @zzo38 said:

    @Xyro said:
    If you really want to share knowledge, save everything as JPG screen shots and noodle jam jam alien hunter magic medicine stone white hood dinosaur noodle
    But this is clearly wrong and nonsense.
     

    Not everybody thinks so.


  • Discourse touched me in a no-no place

    @zzo38 said:

    Microsoft Word? Microsoft Word is very bloated software.
    How, exactly, is Microsoft Word making a DAMN BIT OF DIFFERENCE to my system under the following typical workload?

    [url=http://www.phyrefile.com/image/view/btezl9D9U9NFmE6d][img]http://pic.phyrefile.com/e/ey/eyemwing/2010/08/11/WordIsSoBloatedItMakesADifference.png[/img][/url]

    This isn't 1995 anymore. Software is bloating a damn sight slower than hardware bloat. That crap there is 25% of my memory and near as makes no difference NO CPU.



  • @Weng said:

    This isn't 1995 anymore. Software is bloating a damn sight slower than hardware bloat. That crap there is 25% of my memory and near as makes no difference NO CPU.
    No wonder people code in Word, if I had the option between Word and a glorified text editor that used 7 times the memory I'd probably use Word. However, it looks like Wordpad is slightly better, so I'd probably use that instead.


  • Discourse touched me in a no-no place

     That was the most nonsensical thing I've ever read and I love it.



  • @Weng said:

     That was the most nonsensical thing I've ever read and I love it.

    I was actually ranting about VS 2010. I guess my attempt at subtelty failled.


  • Discourse touched me in a no-no place

     Nah, I got that much. But still, in the grand scheme of things, if your employer isn't forking over quadcore machines with a couple of gigs of RAM, they aren't interested in the developer experience anyway.



  • @Weng said:

     Nah, I got that much. But still, in the grand scheme of things, if your employer isn't forking over quadcore machines with a couple of gigs of RAM, they aren't interested in the developer experience anyway.

    I have to provide my own workstation. But it never actually touches the production network, so not much reason too I guess.


  • Discourse touched me in a no-no place

     As a woefully independent contractor, so do I. But I get my clients to fork out for all sorts of fun software that makes my life easier (and which they typically don't even understand.)



  • @Lingerance said:

    @Weng said:

     That was the most nonsensical thing I've ever read and I love it.

    I was actually ranting about VS 2010. I guess my attempt at subtelty failled.
     

    I was all like "what, he's totally not running emacs you jerk!"

    Then I went and talked to eliza about it.


Log in to reply
 

Looks like your connection to What the Daily WTF? was lost, please wait while we try to reconnect.